Je ziet het goed: de website van Standaard Boekhandel heeft een frisse nieuwe look gekregen!
Ons logo én onze webshop hebben een make-over gekregen, maar wees gerust: we blijven dezelfde vertrouwde Standaard Boekhandel die je kent en liefhebt.
Nieuwsgierig naar het verhaal achter onze nieuwe stijl?
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Ottoman Renaissance, which took place during the fifteenth and sixteenth centuries in the cities of Bursa, Edirne, and Istanbul, produced an extraordinary array of artworks in the form of monumental imperial architecture, Iznik tiles, calligraphy, and illustrated manuscripts. Notwithstanding this exceptional artistic production, Ottoman art and architecture have not received the same attention in historiography as, for instance, the celebrated Italian Renaissance. Drawing upon notions of rebirth characteristic of the Renaissance, more generally, The Ottoman Renaissance seeks to situate Renaissance Ottoman art within a more global context. This book recognises the cultural interaction and sharing of values across the Mediterranean basin that characterised the period more broadly, yet examines art and architecture through specifically Ottoman conceptions of rebirth. Ottoman ideas of rebirth, although built on the classical Greece and Rome, moved well beyond these legacies. Indeed, the Ottomans were much more focused on their Eastern (Turkic, Timurid, Persian) and Islamic heritage than that of the classical world which features in the West. Both the ancient and recent past provided inspiration on which to build a cultural identity specific to the Ottoman artistic experience. In order to fully understand the shared values of the early modern Mediterranean and critically engage with the period's different interpretations of rebirth, this study compares the works of three Renaissance contemporaries: the Italian Giorgio Vasari and the Ottomans Mustafa Ali and Mimar Sinan.This study argues that the unique geographic location of the sultans of the Ottoman court allowed artists of the Ottoman Empire to capitalise on the inherited legacies of both the Islamic-Timurid-Turkic-Persian East and the Latin West. The result was a synthesis of Eastern and Western exemplars which ultimately produced a rebirth in the arts distinct from their early modern Italian and European counterparts. This work traces this Renaissance from its beginnings in 1413 through to its triumphant phase in the Süleymanic Age (1520-75, including the reign of his son, Selim II). In its examination of the Empire's architecture, decorative tiles, calligraphy, and miniature paintings, the study contributes to current scholarship in the field that seeks to assess the Renaissance from a more complex, multi-focal, and multinational perspective. Furthermore, it reinforces the idea that many renaissances arose concurrently in the Mediterranean basin in the fifteenth and sixteenth centuries.