Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Historische Schulbibliotheken, ihre Geschichte und ihre Bestande kommen in bildungs-, wissens-, kultur- und bibliothekswissenschaftlichen Forschungen oft gar nicht oder nur am Rande vor. Der Tagungsband versteht sich deshalb als Versuch, dem Phanomen historischer Schulbibliotheken von ihrer ersten Grundungswelle im Zeitalter der Reformation bis zum Anfang des 19. Jahrhunderts exemplarisch nachzugehen. Die Beitrage stellen zum einen einzelne Schulbibliotheken vor, die zu unterschiedlichen Zeiten gegrundet wurden, in Gross- und Kleinstadten und an verschiedenen Schultypen angesiedelt und fur Lehrer und/oder Schuler zuganglich waren. Zum anderen wird ihre Bedeutung fur die Erforschung lokaler und regionaler Bibliothekslandschaften sowie von Unterrichtslekturen der Fruhen Neuzeit in bildungs-, kultur- und bibliotheksgeschichtlicher Perspektive diskutiert.