Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alan Cameron (1938-2017) was one of the most remarkable and wide-ranging classical scholars of recent times. Beyond his central interests in the history and Latin and Greek literature of the later Roman empire, his scholarly work ranged from the Hellenistic age deep into the Byzantine period. But as Jas Elsner demonstrates in the introduction to this book, he also made a substantial contribution to the history of late Roman art. This collection was planned by Cameron himself, and brings together nineteen of his articles on late Roman art and archaeology written between the 1980s and 2017. Marked by Cameron's witty, accessible, and polemical style, they illustrate his developing views on the ivory diptychs of office holders, and offer fundamental discussions of silver plate, luxury manuscripts, gold glass, and sarcophagi. This book will be of interest not only to art historians, but to all specialists in the late Roman world.