Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En opinión de Theissen, la Historia de la tradición sinóptica, publicada en 1921, y corregida en 1931, sigue siendo una obra clásica de las ciencias del Nuevo Testamento. Más aún, es la aportación más importante del siglo XX en el campo de la literatura evangélica. «Como filólogo, Bultmann sabe leer los textos básicos del Nuevo Testamento. Como cristiano, cree en ellos. Como filósofo y teólogo ha intentado comprenderlos. Por un lado es heredero de la tradición liberal e ilustrada del siglo XIX. Por otro, nos sitúa ante el siglo XXI, no para repetir respuestas antiguas, sino para plantear mejor las preguntas y problemas». «Necesitamos una mayor fidelidad al despliegue mismo de los textos. Pero, al mismo tiempo, para entenderlos bien debemos encontrar y desarrollar aquellos paradigmas de sentido que nos hagan capaces de entenderlos de un modo básicamente unitario. Esta es nuestra labor, esta es nuestra tarea al final del siglo XX. Estamos casi en el mismo lugar en que estaba hace cien años Rudolf Bultmann». (X. Pikaza). Nos encontramos, en definitiva, ante un libro clave de la historia cultural del occidente, donde Bultmann combina fecundamente análisis filológico de los evangelios, reconstrucción histórica de Jesús y búsqueda religiosa de la modernidad.