Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans l'Hippias mineur, Platon fait intervenir Socrate sur l'un des terrains de predilection de la sophistique: l'exegese d'Homere. Ulysse, le heros a double face, est un menteur ruse. Socrate le prend pour exemple et interroge sur son compte le sophiste Hippias: qu'est-ce qui permet a quelqu'un de dire le faux, de mentir et de tromper? Celui qui ment et trompe ne doit-il pas son aptitude, sa puissance, a la connaissance de la verite qu'il contrefait volontairement? C'est la question, ethique, de l'Hippias mineur: n'est-ce pas celui qui connait le bien qui est le plus susceptible de faire le mal? Platon repond par la negative, pour discrediter la confusion des arguments ethiques sophistiques et mettre en cause la pertinence des modeles homeriques.