Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the inaugural volume in the Erasmus Institute Books series. Founded in 1997, the institute strives to build bridges between Catholic thought and secular scholarship by encouraging the application of Catholic intellectual traditions to research in the humanities and social sciences, including the arts and professional fields such as law. The institute also supports parallel work grounded in the intellectual traditions of other Christian faiths, of Judaism, and of Islam. The essays in this volume began as papers delivered at a conference on Higher Learning and Catholic Traditions held at the University of Notre Dame in October 1999. In Higher Learning and Catholic Traditions a number of distinguished academics from various disciplines and different religious convictions present their views on the complex relations between some important aspects of Catholic thought and modern academic culture and knowledge. The contributors discuss the development of specialized disciplines, the fragmentation of academic knowledge, and the apparent isolation of Christian intellectual traditions from the discourse of the modern university. More tellingly, some of the contributors also subvert t