Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hieroglyph of Time was first published in 1981."A dance of the intellect among words," Ezra Pound called the sestina. A poetic form invented by a Provençal troubadour, Arnaut Daniel, the sestina was elaborated and refined by Petrarch and is used today exactly as it was created. In Hieroglyph of Time, the first critical study of the sestina, Marianne Shapiro analyzes poems by Daniel, Petrarch, Pontus de Tyard, Sannazaro, Sidney, Spenser, Auden, Pound, Merwin, and Ashbery and discusses sestinas composed in German and Portuguese. In so doing, she traces a strand that links modern to Medieval poetry. Shapiro's methodology demonstrates, furthermore, that it is possible to reconcile the language of structuralism with a historical approach to literary scholarship.Hieroglyph of Time begins with a general introduction to theories of temporality and a chronological discussion of the sestina tradition. The repetition of end words in the sestina makes the form a reflection on time, and the sestina itself, Shapiro argues, is a poignant and searching exploration of temporality. The heart of the book is devoted to an explication of five of Petrarch's sestinas. Shapiro pursues Renaissance imitations of the Petrarchan sestina in the work of Pontus de Tyard, a member of the Pléiade who adapted the sestina in a neoplatonic mode, and of Spenser and Sidney, who made the sestina a pastoral poem. After examining twentieth-century uses of the pastoral, she recapitulates her survey, returning to Italian literature to see how the ship allegory is used by three poets in the Medieval, Renaissance, and modern periods -- Petrarch, Michelangelo, and Ungaretti.