Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hidden Presences explores the inheritances of Hellenistic literary epigram from the sepulchral sub-genre of inscribed epigram. Divorced from the stone and the burial site, the literary form enjoys a new freedom, but exhibits this independence in a deliberate but creative use of out-of-date themes (notably roadside placement of the monument), subversive use of the inscribed epigrams' attempt to betray the "hidden presence" of the deceased, and exploitation of sepulchral conceits surrounding cenotaph. Indeed, this study shows not only that the fourth- and third-century poets at the headwaters of the literary tradition were interested in inscriptional precedents, but also that this interest was exercised down to the time of the epigrammatist Meleager. The poets within the variative community of literary epigram therefore carry on a literary conversation not simply between themselves, but between themselves and the inscribed tradition, and among themselves about the inscribed tradition.