Begrijp de essentie van het Business Model Canvas (ook bekend als BMC) in slechts 50 minuten met dit praktische en beknopte boek. Het Business Model Canvas is een instrument dat wordt gebruikt om nieuwe bedrijfsmodellen te conceptualiseren en bestaande te documenteren, zodat bedrijven waarde kunnen creëren, leveren en vastleggen. Het stelt gebruikers dus in staat om abstracte ideeën om te zetten in businessmodellen en businessplannen. Dit boek biedt u een handige inleiding tot de activiteiten van een typisch bedrijf, met inbegrip van de belangrijkste partnerschappen, kostenstructuur en inkomstenstromen. U leert niet alleen hoe u deze factoren kunt identificeren met behulp van het Business Model Canvas, maar u zult ook casestudies uit de praktijk onder de loep nemen, de tekortkomingen van het instrument ontdekken, waaronder de relatief statische analyse, en kennismaken met verwante modellen, zoals de BCG-groei-aandeelmatrix en de vijf krachten van Porter.
Over het Business Model Canvas : Het Business Model Canvas is een uiterst nuttig instrument dat kan helpen om de lancering van een nieuw product, startup of proces te begeleiden. Zijn succes en doeltreffendheid komen voort uit zijn eenvoud en duidelijkheid, waardoor het eenvoudig alleen of in teamverband te gebruiken is. In dit boek ontdekt u hoe het Business Model Canvas u kan helpen, leert u hoe u revolutionaire, out-of-the-box ideeën levensvatbaar kunt maken, en gebruikt u de resultaten om uw bedrijf nieuw leven in te blazen of hogerop te komen. Een duidelijke uitleg van de voordelen en mogelijke nadelen van de methode, een bespreking van een praktische casus en een inleiding tot verwante modellen geven u de instrumenten die u nodig hebt om uw aanpak op uw situatie af te stemmen.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.