Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Before and after writing Invisible Man, novelist and essayist Ralph Ellison fought to secure a place as a black intellectual in a white-dominated society. In this sophisticated analysis of Ellison's cultural politics, Jerry Watts examines the ways in which black artists and thinkers attempt to establish creative intellectual spaces for themselves. Using Ellison as a case study, Watts makes important observations about the role of black intellectuals in America today.
Watts argues that black intellectuals have had to navigate their way through a society that both denied them the resources, status, and encouragement available to their white peers and alienated them from the rest of their ethnic group. For Ellison to pursue meaningful intellectual activities in the face of this marginalization demanded creative heroism, a new social and artistic stance that challenges cultural stereotypes.
For example, Ellison first created an artistic space for himself by associating with Communist party literary circles, which recognized the value of his writing long before the rest of society was open to his work. In addition, to avoid prescriptive white intellectual norms, Ellison developed his own ideology, which Watts terms the 'blues aesthetic.' Watts's ambitious study reveals a side of Ellison rarely acknowledged, blending careful criticism of art with a wholesale engagement with society.