Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In foregrounding the themes of witnessing, 'seeing and hearing', and recognition, Luke urges readers to reflect on their own hearing (= reading) of his story, to become certain kinds of readers and to read in particular ways. So the need for a reader-oriented methodology in interpreting Luke-Acts is evident. But what is the best theory to deploy? Charting a path through the thickets of modern literary theory, Darr develops a new reader-oriented model, insisting that the original 'extratext' (the repertoire of literary and social conventions) of Luke-Acts-and not simply the text itself-should be taken into account in any critical evaluation of how this story works. To demonstrate this new hermeneutical model, Darr undertakes an extensive study of Lukan characterization, and especially his portrayal of Herod the Tetrarch.