Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What I feel most moved to write, that is banned, --it will not pay. Yet, altogether, write the other way I cannot. Herman Melville wrote these words as he struggled to survive as a failing novelist. Between 1853 and 1856, he did write the other way, working exclusively for magazines. He earned more money from his stories than from the combined sales of his most well known novels, Moby-Dick, Pierre, and The Confidence-Man. In Herman Melville Graham Thompson examines the author's magazine work in its original publication context, including stories that became classics, such as Bartelby, the Scrivener and Benito Cereno, alongside lesser-known work. Using a concept he calls embedded authorship, Thompson explores what it meant to be a magazine writer in the 1850s and discovers a new Melville enmeshed with forgotten materials, editors, writers, and literary traditions. He reveals how Melville responded to the practical demands of magazine writing with dazzling displays of innovation that reinvented magazine traditions and helped create the modern short story.