Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sam Rosenthal first used the Internet as a confused and closeted gay teen who longed for an online escape from his offline reality. Rosenthal explores the alienation he experienced socially and the refuge he found on the Internet by appropriating images from real-time network cameras, known as "netcams." The cameras are accessed through unencrypted servers on the world wide web and are available to anyone with an Internet connection. Information such as geographic location and ownership of these netcams isn't provided, leaving the cameras without identity or clear intention. Yet, still, the artist sees them as an escape. "I believe I've visited these places even though I don't know where they are," he says.For Here Nor There, Rosenthal sought out camera feeds displaying uncanny scenes; the ones familiar and mundane, yet unidentifiable and dreamlike. The book features fantastical imagery of palm trees, pastel colors, and vibrant sunsets that conjure up feelings of an idealistic world. But Internet connections are imperfect and data loss often translates into visual flaws of pixelation and static, breaking those idealistic illusions. This assault of dropped packets disrupts the fantasy and grounds the images in reality. The Internet can never provide a permanent escape, leaving both the artist and his viewers lost somewhere in cyberspace, neither here nor there.