Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On September 18, 1900, the Dittmar & Ostertag company-specializing in ladies' garment trimmings, wholesaler and agent for such articles-was entered in Stuttgart's commercial register. Women made delicate bobbin lace at home, which the company sold worldwide in the course of its eventful history. Having combed through numerous archives, the artist Herbert Stattler uses thirty-eight drawings to recount the story of these craftswomen and the company, which ceased operations in 1954, and to acknowledge the significance of the lace the women created in the history of art. Lace Ware is a kaleidoscope of time fragments. The book delves into the harsh conditions of female home-based labor, while also revealing the intertwined histories of textiles, techno- logy, culture, and consumption in the first half of the twentieth century. Based on designs made by draftswomen, the lace patterns reflect the evolution from ornament and decoration to the aesthetic practice of autonomous form finding.Herbert Stattler is a visual artist living in Berlin. His drawings appear in the form of series and artist's books. Martin Bauer