Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Helping

How to Offer, Give, and Receive Help

Edgar H Schein
Paperback | Engels | Humble Leadership | nr. 1
€ 34,95
+ 69 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A Strategy+Business Best Leadership Book of the Year: An "uncommonly wise" analysis of the psychological and social dynamics of helping relationships (Warren Bennis, author of On Becoming a Leader).

Helping is a fundamental human activity, but it can also be a frustrating one. All too often, to our bewilderment, our sincere offers of help are resented, resisted, or refused--and we often react the same way when people try to help us. Why is it so difficult to provide or accept help? How can we make the whole process easier?

Many words are used for helping: assisting, aiding, advising, caregiving, coaching, consulting, counseling, guiding, mentoring, supporting, teaching, and more. In this seminal book on the topic, corporate culture and organizational development guru Ed Schein analyzes the social and psychological dynamics common to all types of helping relationships, explains why help is often not helpful, and shows what any would-be helpers must do to ensure that their assistance is both welcomed and genuinely useful. He shows how to navigate the delicate acts of asking for or offering help; avoid pitfalls; mitigate power imbalances; and establish a solid foundation of trust--and how these techniques can be applied to teamwork and organizational leadership.

From the bestselling author of Organizational Culture and Leadership, and illustrated with examples from many types of relationships--husbands and wives, doctors and patients, consultants and clients--Helping is a concise, definitive analysis of what it takes to establish successful, mutually satisfying helping relationships.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 1

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781605098562
Verschijningsdatum:
7/02/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
249 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 69 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.