Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hello, Scratch! is a how-to book that helps parents and kids work together to learn programming skills by creating new versions of old retro-style arcade games with Scratch.
Purchase of the print book includes a free eBook in PDF, Kindle, and ePub formats from Manning Publications.
About the Technology
Can 8-year-olds write computer programs? You bet they can! In Scratch, young coders use colorful blocks and a rich graphical environment to create programs. They can easily explore ideas like input and output, looping, branching, and conditionals. Scratch is a kid-friendly language created by MIT that is a safe and fun way to begin thinking like a programmer, without the complexity of a traditional programming language.
About the Book
Hello Scratch! guides young readers through five exciting games to help them take their first steps in programming. They'll experiment with key ideas about how a computer program works and enjoy the satisfaction of immediate success. These carefully designed projects give readers plenty of room to explore by imagining, tinkering, and personalizing as they learn.
What's Inside Learn by experimentation Learn to think like a programmer Build five exciting, retro-style games Visualize the organization of a program About the Readers
Written for kids 8-14. Perfect for independent learning or working with a parent or teacher.
About the Authors
Kids know how kids learn. Sadie and Gabriel Ford, 12-year-old twins and a formidable art and coding team, wrote this book with editing help from their mother, author Melissa Ford!
Table of Contents
PART 1 - SETTING UP THE ARCADE Getting to know your way around Scratch Becoming familiar with the Art Editor Meeting Scratch's key blocks through important coding concepts PART 2 - TURNING ON THE MACHINES Designing a two-player ball-and-paddle game Using conditionals to build a two-player ball-and-paddle game PART 3 - CODING AND PLAYING GAMES Designing a fixed shooter Using conditionals to build your fixed shooter Designing a one-player ball-and-paddle game Using variables to build your one-player ball-and-paddle game Designing a simple platformer Using X and Y coordinates to make a simple platformer Making a single-screen platformer Using arrays and simulating gravity in a single-screen platformer Becoming a game maker