Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the end of the 1930s, the Luftwaffe command announced a need for a high-speed reconnaissance aircraft capable of performing bombing tasks. Heinkel introduced the P1055 concept designed by Rudolf Lusser. The plane was to have a range of 4,000 km and a maximum speed of 750 km/h. Soon the demand was changed and it was now to be a heavy fighter.
The project was adjusted, but its fate was uncertain in the face of the volatile decisions of the RLM. At the same time, General der Nachtjagd Josef Kammhuber was looking for an aircraft that could be used as a modern night fighter. Ultimately, the P1055 design was modified and the He 219 V1 prototype was flown in this form in November 1942. Then it was significantly modified and the next prototypes were completed and the first samples of the He 219A-0 trial series (which also included some prototypes), equipped with FuG 212 and FuG 202 radar. Later, the newer FuG 220 were installed.