Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Im Jahr 1969 entdeckt Heiner Bastian die Werke von Joseph Beuys. Er findet sich in ihnen noch nicht zurecht, aber die Begegnung mit Beuys verändert seine Welt. Kurz darauf lernt er Cy Twombly kennen, Andy Warhol und einige Jahre später Anselm Kiefer. Bastian wird bald einer der engsten Vertrauten dieser Künstler. Er beginnt, Texte zu den Werken von Twombly, Beuys, Kiefer, Warhol und Picasso zu schreiben. Er wird Kurator zahlreicher Ausstellungen u.a. in Berlin, London, Paris, Madrid, Washington und Los Angeles. Während er eine der bedeutendsten europäischen Sammlungen zeitgenössischer Kunst aufbaut, die sich heute im Hamburger Bahnhof, Museum für Gegenwart in Berlin befindet, ist er für einige Jahre auch einer der einflussreichsten Kunsthändler. Die ausgewählten Texte dieses Bandes versteht der Autor als Versuche, Kunst nicht in der Sprache "verfremdender Philologie" zu sehen, als unzulängliche Fragmente, als Annäherungen an eine "Poesie der Mythographie", ein Bekenntnis zu William Butler Yeats: "Ich habe keine Sprache, sondern nur Bilder, Analogien, Symbole."