Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Comment faut-il user de Heidegger?Ce livre, prenant position dans une longue introduction sur le debat relance par Emmanuel Faye dans son Heidegger, l'introduction du nazisme dans la philosophie, essaie de definir une regle de lecture du philosophe compromis. Il designe deux lieux celebres de sa philosophie comme dangereux ou virtuellement contamines: l'etre-pour-la-mort et le depassement de la metaphysique.Il etablit aussi un rapport entre la faillite politique de Heidegger et l'attitude de defiance et distance envers la science et son esprit qui fut en fin de compte essentiellement la sienne. Mais il essaie egalement de proposer, peut-etre contre l'intention de Heidegger, une elaboration de certains motifs heideggeriens (comme l'hermeneutique ou la difference ontologique) susceptible de nous aider a comprendre la grandeur de la pensee de la science. Il offre d'ailleurs, au fil de ses chapitres, une vision large des liens de la philosophie de Heidegger avec differents aspects de la science: logique, mathematiques, physique, sciences cognitives.Enfin, de maniere plus locale et discrete, il apporte des elements de reflexion sur la relation de Heidegger avec Kant, ou avec les Juifs et leur tradition du commentaire et de l'observance.