Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'intérêt concret de Heidegger pour le christianisme dit primitif (Urchristentum) ou proto-christianisme se fixe autour de 1919. C'est le christianisme primitif qui lui a permis de mettre radicalement en question le "système du catholicisme" et la "philosophie aristotélico-scolastique" de ses années de formation. L'un des objectifs du jeune Heidegger est le développement d'une conceptualité théo-logique propre au premier christianisme du Nouveau Testament. Dans une préface à l'un de ses cours (1923) Heidegger écrit : "Celui qui m'a accompagné dans mes recherches était le jeune Luther et mon modèle était Aristote que le premier détestait". La reprise croisée de ces deux sources alimente et constitue chez Heidegger la base d'une conceptualisation phénoménologique de certaines expériences juqu'alors impensées par la tradition théologico-philosophique. L'auteur étudie et examine la nature complexe de la conceptualité heideggerienne générée par ces deux matrices que sont pour lui Aristote et Luther.