Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this fascinating book, Jennifer Ann Bates examines shapes of self-consciousness and their roles in the tricky interface between reality and drama. Shakespeare's plots and characters are used to shed light on Hegelian dialectic, and Hegel's philosophical works on art and politics are used to shed light on Shakespeare's dramas. Bates focuses on moral imagination and on how interpretations of drama and history constrain it. For example: how much luck and necessity drive a character's actions? Would Coriolanus be a better example than Antigone in Hegel's account of the Kinship-State conflict? What disorients us and makes us morally stuck? The sovereign self, the moral pragmatics of wit, and the relationship between law, tragedy, and comedy are among the multifaceted considerations examined in this incisive work. Along the way, Bates traces the development of deleterious concepts such as fate, anti-Aufhebung, crime, evil, and hypocrisy, as well as helpful concepts such as wonder, judgment, forgiveness, and justice