Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This linguistic study is an attempt at investigating the use of adjectives in Victorian fiction. The focus of the investigation is on semantic peculiarities of this particular word class so as to provide insights into the use of different lexical fields in three problem-oriented novels dealing with unexpected or unconventional aspects of nineteenth-century Britain, these being The Time Machine by Herbert George Wells, The Lifted Veil by George Eliot and My Lady's Money by Wilkie Collins. The study aims to show that adjectival descriptions as reflected in the use of semantic domains may be indicative of contemporary concerns, thereby providing revealing insights into the values of Victorian society. As carriers of socio-cultural values and means of authorial comment, adjectives may assume the function of keywords and acquire ideological connotations against the background of the Victorian era. In an interdisciplinary approach combining linguistics, cultural studies and literary studies, the analysis highlights that the identification of such key lexemes in terms of a semantic analysis may pave the way for a deeper understanding of a literary work in its socio-cultural context.