Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De bijbel lezen op een manier die voor opschudding zorgt. Op zo'n manier dat niet alleen gebeurtenissen maar ook jijzelf en wat je voor waar hield in een nieuw licht komen te staan. De preken van de Theoloog van het Jaar Janneke Stegeman, waarvan er hier nu voor het eerst 24 zijn gebundeld, kunnen beschouwd worden als een aanzet tot een nieuwe bevrijdingstheologie.
Of het nu gaat om het gevecht met de engel, het verhaal van Martha en Maria of over de betekenis van een God die met zijn stem stilte uitademt, steeds zoekt Janneke Stegeman naar de dieperliggende confrontaties en tegenstellingen die de traditie van de bijbelse verhalen bepaald hebben. Geloven is voor haar verlammende structuren en oude patronen doorbreken, en dat is geen doel op zichzelf, maar onvermijdelijk omdat mensen en tijden veranderen.
Janneke Stegeman is bijbelwetenschapper en theoloog bij De Nieuwe Liefde in Amsterdam. In 2014 promoveerde ze met een onderzoek naar het boek Jeremia en woonde toen een tijd in Jeruzalem. In 2016 werd zij verkozen tot Theoloog van het Jaar. Dit is na haar dissertatie haar eerste boek voor een breed publiek.