Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recipients of Revelation listened to it, and heard it like other oral performances. Greek recipients knew not only Greek, but conventional ways of rhetorical presentation typical of Greek culture. They knew how works began (with a proemium, but with focus on speaker's ethos). Ethos of speaker was the first proof of persuading, and so audiences knew what one sounded like. They heard Revelation 1 as a continuous presentation, not like scholars pausing to examine each tile in the mosaic. The Speaker of Revelation 1-3 is Jesus - not John, who delivers God's revelation to the seven churches. After presenting himself in an impressive bodily manner, called an ecphrasis, he addresses seven individual letters. He repeats appropriate aspects of his ethos in his address of each letter. The letter type is solely that of praise and blame. Because this type is opaque to modern readers, the monograph presents examples of letters of praise and of blame. Greek hearers, moreover, valued more than anything praise, honor and respect, and so these cultural values are presented in some detail. Finally, each of the seven letters is then examined in the light of praise and blame, which in this context means in terms of common understanding of the cardinal virtues: prudence, justice, courage, and temperance. The two dominant virtues turn out to be justice and courage. Since most commentators on Revelation consider the cities from the eyes of elite writers of antiquity, the mean character of urban life needs be brought into focus. Only then can the virtues of the non-elites be identified and given proper praise or blame. Whatever else goes on in Revelation, the first three chapters are thoroughly Greek in composition, structure, and values.