Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Health, Food and Social Inequality

Critical Perspectives on the Supply and Marketing of Food

Carolyn Mahoney
€ 290,45
+ 580 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Health, Food and Social Inequality investigates how vast amounts of consumer data are used by the food industry to enable the social ranking of products, food outlets and consumers themselves, and how this influences food consumption patterns.

This book supplies a fresh social scientific perspective on the health consequences of poor diet. Shifting the focus from individual behaviour to the food supply and the way it is developed and marketed, it discusses what is known about the shaping of food behaviours by both social theory and psychology. Exploring how knowledge of social identities and health beliefs and behaviours are used by the food industry, Health, Food and Social Inequality outlines, for example, how commercial marketing firms supply food companies with information on where to locate snack and fast foods whilst also advising governments on where to site health services for those consuming such foods disproportionately. Giving a sociological underpinning to Nudge theory while simultaneously critiquing it in the context of diet and health, this book explores how social class is an often overlooked factor mediating both individual dietary practice and food marketing strategies.

This innovative volume provides a detailed critique of marketing and food industry practices and places class at the centre of diet and health. It is suitable for scholars in the social sciences, public health and marketing.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
286
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138801295
Verschijningsdatum:
1/03/2015
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 234 mm
Gewicht:
539 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 580 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.