Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hasab wa nasab : cette expression est traditionnellement utilisée en Tunisie pour qualifier, dans un sens favorable, les futures épouses. "Nasab" est le terme arabe qui désigne à la fois la parenté - dans le sens généalogique de filiation - et l'alliance, en tant que relation sociale génératrice de parenté ; tandis que "hasab" désigne le patrimoine, aussi bien matériel que culturel. Au confluent de ces deux domaines de la vie sociale, parenté et patrimoine, se situent les biens "habous", biens familiaux indivis et inaliénables, qui se transmettent de génération en génération. Partant de l'analyse systématique d'un fonds d'archives concernant les biens "habous" des "aylat" (grandes familles de Tunis), un groupe d'universitaires français et tunisiens (historiens, anthropologues, sociologues) a entrepris de traiter, chacun selon sa spécialité et selon son approche spécifique le problème des corrélations entre le système de parenté et d'alliance, et la transmission du patrimoine. Cette recherche aboutit à une nouvelle interprétation du mariage "arabe", qui le situe dans le système d'alliance à structures complexes.