Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When parents are asked what they want for their children, they usually answer that they want their children to be happy. Why, then, is happiness rarely mentioned as a goal of education? This book explores what we might teach if we were to take happiness seriously as a goal of education. It asks, first, what it means to be happy and, second, how we can help children to understand it. It notes that we have to develop a capacity for unhappiness and a willingness to alleviate the suffering of others to be truly happy. Criticizing our current almost exclusive emphasis on economic well-being and pleasure, Nel Noddings discusses the contributions of making a home, parenting, cherishing a place, the development of character, interpersonal growth, finding work that one loves, and participating in a democratic way of life. Finally, she explores ways in which to make schools and classrooms cheerful places. Nell Noddings is Lee L. Jacks Professor of Education, Emerita, at Stanford University. She is past president of the Philosophy of Education Society and of the John Dewey Society. In addition to twelve books, she is the author of more than 170 articles and chapters on various topics ranging from the ethics of care to mathematical problem solving. Her latest books are Starting at Home: Caring and Social Policy (University of California Press) and Educating Moral People: A Caring Alternative to Character Education (Teachers College Press), both published in 2002.