Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hans Kelsen's Pure Theory of Law is the most prominent example of legal normativism. This text traces its origins and its genesis. In philosophy, normativism started with Hume's distinction between Is- and Ought-propositions. Kant distinguished practical from theoretical judgments, while resting even the latter on normativity. Following him, Lotze and the Baden neo-Kantians instrumentalized normativism to secure a sphere of knowledge which is not subject to the natural sciences. Even in his first major text, Kelsen claims that law is solely a matter of Ought or normativity. In the second phase of his writings, he places himself into the neo-Kantian tradition, holding legal norms to be Ought-judgments of legal science. In the third phase, he advocates a barely coherent naive normative realism. In the fourth phase, he supplements the realist view with a strict will-theory of norms, coupled with set-pieces from linguistic philosophy; classical normativism is more or less dismantled.