Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Which literary traditions helped carry the Nazis to power? In which parts of Germany were these traditions strongest? This study answers these questions by examining the life and career of one of the Third Reich's most influential literati, the northern German poet Hans Friedrich Blunck (1888-1961). Infamous as a classic Blut und Boden (blood and earth) writer, Blunck worked in neo-Romantic, traditional folk styles and was best known for his fairy tales and semi-historical works about his native Schleswig-Holstein. From 1933 to 1935, he was president of the Third Reich's Reichsschrifttumskammer (Reich Literary Chamber, RSK), a professional union that included all of Nazi Germany's acceptable (and legally publishable) writers. From 1936 to 1940, he was president of Die Stiftung des deutschen Auslandswerks (Foundation for German Foreign Work, DAW), a cultural embassy of his own invention that sought to build informal diplomatic links between Germany and its neighbors. While numerous writers distanced themselves from the Nazi regime before the war, Blunck maintained his ties until the end. His activities represent a consequential, and, arguably, the most revealing, story of literary complicity in the Third Reich. Moreover, his life says a great deal about the cultural forces - particularly the regional literary forces - that helped propel the Nazis to power.