Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In der Grundschule sollen standardisierte Schulschriften als transitorische Norm beim Handschreiberwerb Orientierung bieten, um eine flüssige und leserliche Handschrift zu entwickeln. Oft wird diese Norm von den Lernenden jedoch als handlungsleitend wahrgenommen, was die Entwicklung einer individuellen Handschrift hemmen kann. Die Handschrift gilt einerseits als traditionelles Kommunikationsmittel und Ausdruck persönlicher Identität. Andererseits verändert sich ihre Bedeutung durch die zunehmenden Möglichkeiten digitaler Schreibtechnologien. Die Studie rekonstruiert Orientierungen und Deutungsmuster von Schüler*innen der vierten und sechsten Klasse zum Handschreiben und bezieht neben fachdidaktischen Perspektiven auch kulturell-gesellschaftliche Aspekte ein. Die Arbeit trägt damit zur Reflexion über die Bedeutung von Handschrift aus der Perspektive von Schüler*innen in sich wandelnden Kommunikationskontexten bei und bietet Impulse für die Weiterentwicklung der Handschreibdidaktik.