Deze Onderwijseditie bestaat uit:
Deel I Oriëntatie
Deel II Uitvoering
Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren, regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen: hulpverlening via internet verbetert hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan aanbieden?
Het Handboek online hulpverlening (onderwijseditie) is tot stand gekomen op basis van meer dan tien jaar ervaring met online hulpverlening en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Deze geheel vernieuwde editie beschrijft alle nieuwe ontwikkelingen en actuele inzichten omtrent wetenschappelijk onderzoek, blended hulpverlening, mHealth, therapietrouw, leerstijlen én de zeven kenmerken van een competente online hulpverlener. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende online hulpvormen aan bod. Door het hele boek heen staan voorbeelden van bestaande onlineen blended interventies.Dit handboek is zowel geschikt voor studenten die zich oriënteren op online hulpverlening als voor onderwijsinstellingen die hun online hulp aanbod willen uitbreiden of verbeteren.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.