Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe ontwikkel je eenvoudig een communicatiestrategie? Zonder dikke boekwerken om de strategie te bepalen en eindeloze reeks slides om de strategie te presenteren, maar simpelweg op 1 A4?
Handboek communicatiestrategie biedt het Strategisch Communicatie Frame, een methode om een communicatiestrategie te ontwikkelen op 1 A4. Het Frame schrijft niet voor wat je moet doen of welke strategie de beste is, maar helpt je om de juiste vragen te stellen en dwingt je om na te denken hoe communicatie optimaal kan bijdragen aan strategische keuzes in de organisatie.
Het boek is opgebouwd in twee delen. Deel 1 geeft de onderbouwing van strategie en communicatie, en legt de methode van het Frame uit. Deel 2 laat zien wat de verschillende bouwstenen van het Frame inhouden en hoe je ze vult; in elk hoofdstuk staat steeds een bouwsteen centraal, waaraan middels een overkoepelende voorbeeldcase invulling wordt gegeven. Inclusief:
•een checklist waarmee de student de bouwsteen invult;
•een voorbeeld (einde hoofdstuk) van hoe de bouwsteen zou kunnen worden ingevuld;
•per bouwsteen tips uit de praktijk van professionals.
Stapsgewijs helpt dit vlot en toegankelijk geschreven boek de lezer om de bouwstenen van het Strategisch Communicatie Frame toe te passen voor de eigen organisatie of opdrachtgever. Het biedt volop achtergrondinformatie, tools, voorbeelden, en tips van professionals om zelf een strategie te ontwikkelen.
Voor wie?
Het boek is bestemd voor derde- en vierdejaars hbo studenten die een communicatieopleiding volgen en ook communicatieprofessionals die agile willen werken vinden er veel bruikbare informatie in. Eveneens goed inzetbaar in cursorisch onderwijs.