Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This bilingual haiku collection is the twenty-ninth haiku anthology originally written by this author, and was inspired by Makura no sōshi (lit., 'the pillow book'), an essay collection by the court lady Sei shōnagon (c. 966-c. 1025). Makura no sōshi is considered one of The Three Great Essays in Japanese classic literature. Sei shōnagon served Empress Teishi (née, Fujiwara no Teishi, 977-1001, married to Emperor Ichijō in 990) in the mid-Heian period. Her essay collection consists of insightful observations of the four seasons, fauna and flora, and daily life, which reflects her profound knowledge of the classical literature of both China and Japan. Other essays introduce intriguing anecdotes of courtiers in the Imperial Court in the ancient capital Kyoto, as well as her own poems. This haiku collection (2022) includes the first 66 essays out of a total of 323 essays that she wrote, along with a summary and annotations for each essay, and presents 88 original haikus by this author.