De drukkunst heeft haar eigen plaats binnen de beeldcultuur. In tegenstelling tot vluchtige reclame- en filmbeelden, is ze bestemd voor een geduldig en geoefend oog. Ze behoort tot de cultuur van de stilte.
In dit boek worden de nieuwste technische methodes en reproductieprocessen helder en begrijpelijk uiteengezet. De auteurs gaan ervan uit dat de krijtlijnen van de grote 'digitale' grafische omwentelingen nu getrokken zijn. Naast waardevolle aanbevelingen voor werkmethodes, offerteaanvragen en beoordelingscriteria voor originelen en drukwerk, bevat het boek ook parameters voor de beoordeling van ontwerpen en richtlijnen om continuïteit in de bedrijfsidentiteit te verzekeren. Daarnaast wordt een 'andere' benadering van de typografie voorgesteld. Het boek is rijk geïllustreerd met foto's, tekeningen, schema's, checklists en een viertalige woordenlijst. De uitgebreide index maakt van dit boek een uitstekend naslagwerk voor op de werktafel.
Goed voor druk is een handig referentiepunt voor iedereen die betrokken is bij de productie van grafische producten (boeken, tijdschriften, folders, handelsdrukwerk, enz.). Het is een goede hulp voor vormgevers, inkopers van drukwerk, productiechefs, redacteurs, product- en marketingverantwoordelijken, kortom voor iedereen die beelden, woorden en cijfers op papier, schermen of transparanten zet.
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.