Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Growing Up Graphic, Alison Halsall considers graphic texts for young readers to interrogate how they help children develop new ideas about social justice and become potential agents of change. With a focus on comics that depict difficult experiences affecting young people, Halsall explores the complexities of queer graphic memoirs, narratives of belonging, depictions of illness and disability, and explorations of Indigenous experiences. She discusses, among others, Child Soldier by Jessica Dee Humphreys and Michel Chikwanine, War Brothers by Sharon E. McKay, Baddawi by Leila Abdelrazaq, Matt Huynh's interactive adaptation of Nam Le's The Boat, and David Alexander Robertson's 7 Generations. These examples contest images of childhood victimization, passivity, and helplessness, instead presenting young people as social actors who attempt to make sense of the challenges that affect them. In considering comics for children and about children, Growing Up Graphic centers a previously underexplored vein of graphic narratives and argues that these texts offer important insights into the interests and capabilities of children as readers.