Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Are companies, churches, and states genuine agents? Or are they just collections of individual agents that give a misleading impression of unity? This question is important, since the answer dictates how we should go about explaining the behaviour of these entities and whether we should treat them as responsible and accountable in the manner of individuals. Group Agency offers a new approach to that question and is relevant, therefore, in a range of fields from philosophy to law, politics, and the social sciences. Christian List and Philip Pettit take the line that there really are group or corporate agents, over and above the individual agents who compose them, and that a proper social science and a proper approach to law, morality, and politics have to take account of this fact. Unlike some earlier defences of group agency, their account is entirely unmysterious in character and, despite not being technically difficult, is grounded in cutting-edge work in social choice theory, economics, and philosophy.