Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nagarjuna leefde waarschijnlijk in de 2e eeuw in India. Hij was een van de invloedrijkste boeddhistische denkers. Zijn filosofie staat in de traditie van de Prajnaparamita Sutras, die leren dat de dingen leeg zijn zoals een illusie. De grondregels zijn een vertaling van Nagarjuna's bekendste werk, de mulamadhyamakakarika's. De filosoof probeert hier aan te tonen dat de werkelijkheid niet kan worden teruggebracht tot conceptuele structuren. Denken en begripsvorming zijn het werk van de mentale voorstelling en daarom fantasie. De werkelijkheid wordt daarentegen ervaren en kan om juist die reden niet worden gedacht. Dit idee had grote invloed op de geschiedenis van het boeddhistisch denken in Centraal en Oost-Azië. Nagarjuna toont de absurditeit aan van concepten zoals die van substantie en causaliteit en van de idee van beweging, in ieder geval voor zover die betrekking hebben op een in zichzelf bestaande werkelijkheid. Evenals de Duitse filosoof Immanuel Kant benadrukt hij de grenzen van het menselijk verstand om zodoende ruimte te scheppen voor het ervaren.