Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This text seeks to discover what different notions of nature actually underlie contemporary poetry, and how they relate to traditional assumptions about "nature" in the poetry of Ireland, Scotland, Wales and England. It also asks what new contributions to British nature poetry have been made by Black and Asian poets, by women and radical green poets. The author argues that the traditions of Pope and Goldsmith are continued in the present day by the likes of R.S. Thomas, George Mackay Brown, John Montague and Norman Nicholson. Patrick Kavanagh and others work in an "anti-pastoralist" tradition of Crabbe and Clare. Defining a "post-pastoral" poetry are Seamus Heaney, the successor to Wordsworth, and Ted Hughes, successor to Blake. In Scotland, Sorley Maclean's poetry has taken Gaelic nature poetry into the age of the nuclear threat. A chapter examining the attitudes towards the environment of 16 contemporary poets concludes the book.