Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Hermitage Museum in St Petersburg has one of the world's great collections of Greek vases. In addition to the numerous vases and fragments found on Russian territory, it includes those found in Italy and acquired directly or purchased from other collectors, most notably the Marquis Campana, Antonio Giuseppe Pizzati and Countess Laval. The history of this part of the Hermitage collection of vases has never before been told in full. Taking Ludolf Stephani's catalogue of 1869, Die Vasensammlung der Kaiserlichen Ermitage, as a starting point and studying a vast body of previously ignored archive documents, the authors (two of them curators of Greek vases in the Hermitage Museum) follow the formation of the collection up to 1869, establishing its sources and identifying a number of previously under-estimated or ignored Russian collectors of antiquities. The Hermitage collection is set not only within the Russian cultural context but within the wider picture of a pan-European interest in antiquities and their display. Since Stephani's catalogue is still the main source for scholars of vases and vase collections, the book includes a valuable list of addenda and corrigenda to the provenances he provides for vases from private collections (those found during excavations on Russian territory are largely correct).