Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This lavishly illustrated book offers the first full, interdisciplinary investigation of the historical evidence for the presence of ancient Greek tragedy in the post-Restoration British theatre, where it reached a much wider audience--including women--than had access to the original texts. Archival research has excavated substantial amounts of new material, both visual and literary, which is presented in chronological order. But the fundamental aim is to explain why Greek tragedy, which played an elite role in the curricula of largely conservative schools and universities, was magnetically attractive to political radicals, progressive theatre professionals, and to the aesthetic avant-garde. All Greek has been translated, and the book will be essential reading for anyone interested in Greek tragedy, the reception of ancient Greece and Rome, theatre history, British social history, English studies, or comparative literature.