Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Graphics Shaders

Theory and Practice, Second Edition

Mike Bailey, Steve Cunningham
Hardcover | Engels
€ 114,95
+ 229 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Graphics Shaders: Theory and Practice is intended for a second course in computer graphics at the undergraduate or graduate level, introducing shader programming in general, but focusing on the GLSL shading language. While teaching how to write programmable shaders, the authors also teach and reinforce the fundamentals of computer graphics. The second edition has been updated to incorporate changes in the OpenGL API (OpenGL 4.x and GLSL 4.x0) and also has a chapter on the new tessellation shaders, including many practical examples.

The book starts with a quick review of the graphics pipeline, emphasizing features that are rarely taught in introductory courses, but are immediately exposed in shader work. It then covers shader-specific theory for vertex, tessellation, geometry, and fragment shaders using the GLSL 4.x0 shading language. The text also introduces the freely available glman tool that enables you to develop, test, and tune shaders separately from the applications that will use them. The authors explore how shaders can be used to support a wide variety of applications and present examples of shaders in 3D geometry, scientific visualization, geometry morphing, algorithmic art, and more.

Features of the Second Edition:

  • Written using the most recent specification releases (OpenGL 4.x and GLSL 4.x0) including code examples brought up-to-date with the current standard of the GLSL language.
  • More examples and more exercises
  • A chapter on tessellation shaders
  • An expanded Serious Fun chapter with examples that illustrate using shaders to produce fun effects
  • A discussion of how to handle the major changes occurring in the OpenGL standard, and some C++ classes to help you manage that transition

The authors thoroughly explain the concepts, use sample code to describe details of the concepts, and then challenge you to extend the examples. They provide sample source code for many of the book's examples at www.cgeducation.org

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
520
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781568814346
Verschijningsdatum:
8/11/2011
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
201 mm x 236 mm
Gewicht:
1202 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 229 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.