Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Who first coined the phrase "graphic design," a term dating from the 1920s, or first referred to themselves as a "graphic designer" are issues still argued to this day. What is certain is that the kinds of printed material a graphic designer could create were around long before the formulation of such a convenient, if sometimes troublesome, term. Here David Jury explores how the "jobbing" printer who produced handbills, posters, catalogues, advertisements, and labels in the eighteenth, nineteenth, and early twentieth centuries was the true progenitor of graphic design, rather than the "noble presses" of the Arts and Crafts movement. Based on original research and aided by a wealth of delightful and fully captioned examples that reveal the extraordinary skill, craft, design sense, and intelligence of those who created them, the book charts the evolution of "print" into "graphic design." It will be of lasting interest to graphic designers, design and social historians, and collectors of print and printed ephemera alike.