• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Grafikdesign. 1890-Heute

Jens Müller
Hardcover | Duits | Basic Art
€ 14,95
+ 29 punten
Pre-order nu, verschijnt op 14/06/2025
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Through the turbulent events of the last century-and-a-half, graphic design-with its vivid, neat synthesis of image and idea-has distilled the spirit of each age. It surrounds us every minute of the day, from minimalist packaging to colorful adverts, environmental graphics to sleek interfaces: graphic design is as much about reflecting society's aspirations and values as it is about transmitting information.

Now published as part of our popular Basic Art series, this vibrant compendium lays out the evolution of graphic design from its inception in the 1890s up until the present day. Using his sweeping knowledge of the field, author Jens Müller has curated hundreds of examples from across the globe, arranged by decade.

Each chapter also includes thumbnails of significant movements and influential publications, plus concise biographies of design masterminds like Massimo Vignelli (New York subway wayfinding), Otl Aicher (Lufthansa identity), Paula Scher (Citibank identity), Milton Glaser (I Love New York), Louise Fili (packaging), and Stefan Sagmeister (handwritten posters).

This succinct but authoritative collection reflects on the development of a creative field that is constantly changing and challenging itself. The design classics Müller has curated act as coordinates, helping to trace the incontrovertible influence of graphic design on our daily lives. It's both a handy primer and an informed exploration of how graphic design shapes our choices, from the products we buy and the media we consume, to how we behave and think of ourselves.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
96
Taal:
Duits
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783754400814
Verschijningsdatum:
14/06/2025
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
210 mm x 260 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 29 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.