Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
New strategies and policies regarding higher education are needed to solve the present higher education crisis occurring in many developing countries. The important question is whether specific forms of government regulation are more effective than others in helping to solve this crisis. This book addresses this question by analysing the relationships between government and higher education in 12 states in Africa, Asia and Latin America. Recent changes in these relationships are explored in an attempt to discover which are the most effective. Each chapter contains a case study of a specific country, exploring issues such as the market as a mechanism for coordination, autonomy in higher education, state control and supervision, governmental steering models, the question of "governance fit" and innovations in higher education. The final chapter combines theoretical concepts with the observations made in the country case-studies to formulate overall conclusions.