Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jan Gordon proposes that a reviled communicational 'interest' in gossip and its purveyors be given its proper due in the development of the novel in Britain. Commencing with Sir Walter Scott's historically persecuted (but economically and politically necessary) androgynous voices in caves and concluding with Oscar Wilde's premature celebration of gossip at the very moment it is transformed from public opinion to public judgment, the author finds gossip to be both deforming and shaping nineteenth century 'letters' in surprising ways. Like the ignominious orphan-figure of nineteenth-century fiction, gossip is the 'unacknowledged reproduction' searching for a political antecedence which might lend a legitimacy to its often discontinuous testimony, for a culture historically resistant to obtrusive voices.