Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nelson Goodman (1906-1998) est l'auteur d'une oeuvre austere et fascinante dans laquelle la rigueur logique s'accompagne d'une inventivite conceptuelle remarquable. Elle aborde des questions relevant de la metaphysique, de l'epistemologie, de la philosophie du langage et de l'esprit, et elle trouve son terrain de predilection dans la philosophie de l'art. Le present ouvrage met l'accent sur Langages de l'art (1968), dont il propose une presentation raisonnee: rappel de l'arriere-plan technique issu des livres anterieurs (constructivisme, nominalisme, induction, pluralisme), examen des notions centrales (representation, exemplification, notation, etc.) et analyse de leurs implications esthetiques. L'enjeu est une reconception de l'art et de la philosophie en termes de symbolisation: les oeuvres d'art se comprennent comme des symboles qui fonctionnent de maniere referentielle - quoique non simplement denotative - et contribuent a faire signifier le monde a chacun de ses niveaux. Loin de s'opposer par nature, l'art et la science sont des voies complementaires pour en explorer la structure, les contenus et les formes de manifestation. C'est pourquoi, ecrit Goodman, bien loin de vouloir desensibiliser l'esthetique, je veux sensibiliser la cognition .