Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Going Real

The Value of Design in the Era of PostCapitalism

Marco Petroni, Giovanni Innella
Paperback | Engels | Design
€ 26,45
+ 52 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In the age of post-capitalism, what is the value of design? Is value defined by economic potential? Or is it something far less tangible? Now more than ever design has the ability to engage us in economic, political and cultural debate, to actively resist the monotony of daily life, and to counteract the precarious situation on which modern society seems to rest. Positioning itself as a lens through which to view the world, design allows us, and in some cases, even forces us to reflect on the many aspects of the societies in which we live.
Divided into three chapters, GOING REAL positions itself in relation to the works of Marc Jongen, Maurizio Lazzarato, Adam Greenfield and Tiziana Terranova, among others. However, unlike the abovementioned authors, this book draws on the works of selected designers and artists to reflect on the economic, political and cultural aspects of our post-capitalist societies. Beginning with an in-depth case study of Detroit during the downfall of the industrial era, this volume moves on to a timely and provocative insight into the human crises surrounding current migration trends with a particular focus on Calais. Finally, in the third chapter, the human body itself is laid bare as the authors analyse how and why the most personal of 'spaces' became not only the ultimate marketplace for businesses but also an object of control for governments.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
94
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781622737932
Verschijningsdatum:
31/07/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
136 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 52 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.