Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
We do not do God', politicians may say, explaining that theirs is the art of the possible. Some theologians have been reluctant with that plea, whilst practising the art of the assured. But what might God doing God' entail? God' is a relational word involved in human mutuality. With God, doing' is one with being'. There is always a God and ...' situation obtaining: God and the astronomers', God and the tsunami'. Then quickly a God but ...' situation emerges and the wrong' with it. Shakespearean repartee (God's wrong is most of all: if thou didst fear to break an oath with him', Richard III, Act IV, Scene 4), and from Macbeth and King Lear, may help us focus further the inherent discrepancies of approach. Moreover, by long oath-taking tradition we invoke God in verifying verity, putting perjury on the line. What then of this universal guarantor of truth who is, by the same token, for ever blameworthy? Hence the theme of divine capacity' (a wiser term here than omnipotence'). For can there be a deep costliness, a wrong-bearing', on the part of God vis-a-vis the human scene, with its cry for compassion, pardon and redemption? Christian faith has always believed there is and traces it in this gift of habitable earth and more surely, in the Cross of Christ. That Cross, it has been said, is the avowal and acceptance of divine responsibility'. If, in that human scene, love can turn suffering because of into suffering on behalf of, may it not be so with a love divine? Because of' is plainly there in broken faith, angry blasphemy, base injustice, the sins of the world'. Perhaps the other is known for real in the drama where all these, being suffered, were representatively turned to our salvation. That they were, this book explores.