Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Jean-Luc Godard, like many of his European contemporaries, came to filmmaking through film criticism. This collection of essays and interviews, ranging from his early efforts for La Gazette du Cinéma to his later writings for Cahiers du Cinéma, reflects his dazzling intelligence, biting wit, maddening judgments, and complete unpredictability. In writing about Hitchcock, Welles, Bergman, Truffaut, Bresson, and Renoir, Godard is also writing about himself-his own experiments, obsessions, discoveries. This book offers evidence that he may be even more original as a thinker about film than as a director. Covering the period of 1950-1967, the years of Breathless, A Woman Is a Woman, My Life to Live, Alphaville, La Chinoise, and Weekend, this book of writings is an important document and a fascinating study of a vital stage in Godard's career. With commentary by Tom Milne and Richard Roud, and an extensive new foreword by Annette Michelson that reassesses Godard in light of his later films, here is an outrageous self-portrait by a director who, even now, continues to amaze and bedevil, and to chart new directions for cinema and for critical thought about its history.