Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Deborah Sawyer discusses this crucial yet unresolved question in the context of contemporary and postmodern ideas about gender and power, based on fresh examination of a number of texts from Hebrew and Christian scripture. Such texts offer striking parallels to contemporary gender theories (particularly those of Luce Irigaray and Judith Butler), which have unravelled given notions of power and constructed identity. Through the study of gender in terms of its application by biblical writers as a theological strategy, we can observe how these writers use female characters to undermine human masculinity, through their 'higher' intention to elevate the biblical God. God Gender and the Bible demonstrates that both maleness and femaleness are constructed in the light of divine omnipotence. Unlike many approaches to the Bible that offer hegemonist interpretations, such as those that are explicitly Christian or Jewish, or liberationist or feminist, this enlightening and readable study sustains and works with the inconsistencies evident in biblical literature.